مقالات آموزشی

برند های معتبر شیرآلات در ایران

 

برند

شیرآلات صنعتی جهت کنترل یا تغییر جهت جریان شاره (مایع یا گاز) در خطوط لوله انتقال آب، گاز و نفت مورد استفاده قرار می گیرند. شیر های صنعتی در سیستم های لوله کشی برای قطع و وصل کردن کامل سیال و یا تنظیم فشار و دما و اطمینان از ایمنی کاربرد های زیادی دارد. شیرآلات صنعتی را می توان به سه دسته ی شيرهای دستی، شيرهای خودکاری که با نيروی هوا، مايعات و گازهای کنترل شونده کار می‌کنند و شيرهای خودکاری که با نيروی برق کار می‌کنند تقسیم می شوند.

فاراب

شرکت فاراب اولین تولید کننده شیرآلات چدنی در ایران، از سال 1365 فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت در راستای ارتقای کیفیت محصولات خود توانسته انواع شیرآلات را تولید کند. محصولات این شرکت شامل تاسیسات صنایع نفت و گاز، تاسیسات حرارتی، آب و فاضلاب می شود. تیم و کارمندان این شرکت بر روی اهداف و خواسته های مشتری متمرکز شده اند و وجود تیم متخصص و پر تلاش باعث تحقق این هدف شده است. محصولات شرکت فاراب دارای گواهینامه ISO 9001:2015 است. این شرکت حامی بهبود و پیشرفت پیوسته کیفیت فرآیند های تولید محصول می باشد. این شرکت عضو انجمن های علمی صنعت تأسیسات، کارخانجات صنعت ریخته گری ایران، علمی ریخته گری ایران و ستصا است. آقای میراسماعیل مصطوی بنیان گذار شرکت فاراب می باشد.

 

میراب

شرکت میراب (سهامی خاص) توسط مهندس مرتضی توجه در سال 1358 و در یک کارگاه 350 متری اجاره ایی حوالی میدان آذری تهران و تحت نام فرمینکا تاسیس گردید.
فعالیت شرکت فرمینکار (میراب) با طراحی و ساخت انواع مدل های قطعات صنعتی از قبیل موتور های درمن دیزل، ژاکت سیلندر لوکوموتیو راه آهن و… آغاز شد. واحد ریخته گری شرکت میراب از سال 1361 و با کوره های دوار گازوییلی برای تولید قطعات چدنی جهت توسعه فضای کار ایجاد شد.
تا قبل از انقلاب اسلامی تمام تاسیسات مورد نیاز برای آبرسانی کشور از خارج وارد می شد. در زمان جنگ تحمیلی و آغاز تحریم های کشور های غربی با جهت گیری سیاست کاهش وابستگی کشور و لزوم گسترش شبکه آبرسانی، موسس این شرکت نیز در سال 1365 تصمیم برای تولید شیر های صنعتی گرفت. کاربرد تولیدات میراب در بخشی از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نیز نقش مهمی داشته است.
محصولات شرکت میراب دارای گواهینامه های ۲۰۱۵:ISO 14001 و ISO 9001:2015 و OHSAS 18001:2007 از شرکت توونورد آلمان اطمینان خاطر بیشتری برای مشتریان خود فراهم کرده است.

وگ ایران بی همتا

شرکت وگ ایران بی همتا در سال 1368 توسط مرحوم سید ابوالقاسم میرکاظم پایـه گذاری و موفق به کسب پروانه بهره بـرداری به شماره 35193 از وزارت صنـایع و معادن گردید. عمـده فعالیت های این کارخانه در تولید انـواع شیرآلات صنعـتی و فلـنج های فولادی می باشد. محصولات این شرکت در صنـایع نفـت و گـاز، پتروشیـمی، آب وفاضلاب کاربرد دارد. این کارخانـه که در مساحتی بالغ بر 30000 متر مربع احداث شده، با به کار گیری دستگاه های پیشرفته و استفـاده از مـواد اولیه مرغوب محصـولات بسیار با کیفیتـی را در اختیار مصـرف کنندگـان قـرار می دهد.

شرکت وگ ایران بی همتا دارای گواهینامه های فعالیت صنعتی از وزارت صنایع معادن و ISO 9001:2015-ISO 14001:2015-ISO 45001:2018-IMS و نیز دارنده ی لوح تقدیر از وزارت نیرو در سال 1379 و سال 1390 و لوح تقدیر کارآفرین برتر سال 1393 است.

 

برند های معتبر شیرآلات بهداشتی

شیرآلات بهداشتی به دو دسته ی واشر دار و بدون واشر تقسیم می شوند. شیرآلات بدون واشر شامل شیر های توپی، شیر های دیسکی، شیر های کاتریجی می باشند. شیر های توپی بیشتر در آشپز خانه ها نصب می شوند این نوع شیر ها تنها با یک اهرم کار می کنند. شیرهای دیسکی از جدید ترین نوع شیرآلات می باشند این شیر ها نیز جزو شیر های تک اهرمی هستند. شیر های کاتریجی در دسته ی شیر های دو اهرمی قرار می گیرند چرا که ظاهری شبیه به شیر های فشاری دو اهرمی دارند. شیر های فشاری از جمله شیرآلاتی هستند که واشر دارند. این شیر ها بیشتر در خانه های قدیمی یافت می شوند. البته امروزه این شیر ها با تغییراتی جزئی در ساختمان های جدید نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

امین شیر

شرکت امین شیر کار خود را با تولید لوازم آشپز خانه از سال 1331 و با مدیریت آقای حسن درویش دماوندی شروع کرد. اقای حسن درویش دماوندی بعد از مشاهده ی دوره های تراب آلمان با وارد کردن ماشین های سری تراشکاری اتوماتیک به ایران، شروع به تولید شیر کرد. آقای حسن درویش دماوندی لقب پیشکسوت تراشکاری ایران را به خود اختصاص داد. کارخانه ی امین شیر در سال 1345 به خیابان دماوند منتقل شد. آقای محمد درویش دماوندی در سال 1354 و آقای سهیل درویش دماوندی در سال 1364 و آقای کامران درویش دماوندی در سال 1378 با این شرکت شروع به همکاری کردند.

در سال 1368 کارخانه موفق به تولید ماشین آلات مورد نیاز ساخت شیر های گازی شد. این شرکت در سال 1371 شروع به تولید انبوه این نوع محصولات کرد. امروزه تعداد تولیدات این شرکت به بیش از 1000 عدد شیر در روز می رسد. محصولات شرکت امین شیر دارای معتبر ترین استاندارد های کیفی می باشد. تمامی محصولات این شرکت یک به یک تست می شوند.

 

کیز ایران

کیز ایران یکی از برند های معتبر در زمینه تولید شیرآلات بهداشتی می باشد. این شرکت در سال 1363 به عنوان اولین تولید کننده شیر فلکه های کشویی برنجی در ایران راه اندازی شد. این شرکت در حال حاضر تبدیل به یکی از برترین تولید کنندگان شیرآلات ساختمانی و تاسیساتی در عرصه صنعت تاسیسات گردیده است. شرکت کیز ایران دارنده جوایز بین المللی کیفیت از اسپانیا و اروپا در سال های 2008 و 2010 است. همچنین اولین شرکت دریافت کننده نشان استاندارد از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران نیز می باشد. شرکت صنعتی کیز ایران در سال 1395 موفق به کسب گواهی CE اروپا شد.

نگین شیر

شرکت صنعتی نگین شیر در زمینه تولید تاسیسات ساختمانی فعالیت دارد. شرکت نگین شیر دارای علامت استاندارد از سازمان ملی استاندارد و گواهینامه ISO 9001 می باشد. این استاندارد ها نشان دهنده ی کیفیت و مرغوبیت محصولات این شرکت است. برخی از محصولات این شرکت عبارت اند از شیر های گازی، شیر قفلی، شیر تک ضرب غیرگازی دسته بلند، شیر کوپلی یک سر مغزی و… است.
محصولات این شرکت در بسیاری از تاسیسات های ساختمان های مهم مانند کارخانه جات های بزرگ و شرکت آب و فاضلاب استفاده شده است. این شرکت امروزه توانسته با گذر از لحضات سخت همچون زمان جنگ تحمیلی، تحریم ها و هجوم رقبای خارجی تبدیل به یکی از بزرگ ترین شرکت های ایرانی در زمینه ی تولید شیر شود و برای صد نفر اشتغال زایی ایجاد نماید.

 

استارکو

شرکت صنعتی استارکو یکی از تولید کنندگان شیرآلات بهداشتی در ایران می باشد که در این زمینه افتخارات زیادی هم به دست آورده است. محصولات این شرکت به دلیل داشتن گواهینامه های معتبر، در بسیاری از مراکز مهم مانند شرکت آب و فاضلاب استفاده شده است. شرکت استارکو دارای علامت استاندارد از سازمان ملی استاندارد و گواهینامه ISO 9001 می باشد که نشان دهنده ی کیفیت و مرغوبیت محصولات این شرکت است.

شرکت استارکو امروزه توانسته با گذر از لحضات سخت همچون زمان جنگ تحمیلی، تحریم ها و هجوم رقبای خارجی تبدیل به یکی از بزرگ ترین شرکت های ایرانی در زمینه ی تولید شیر شود و برای صد نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی نماید.

 

سوگاتی

سوگاتی یکی دیگر از برند های معتبر در زمینه تولید شیر می باشد شیر گازی سوگاتی یکی از بهترین شیرآلات صنعتی و ساختمانی به ویژه در حوزه شیر غیر گازی بوده که دارای کیفیت عالی از آلیاژ برنج با آبکاری کروم ساخته شده است که در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاومت بسیار خوبی را دارا می باشد که توسط شرکت سوگاتی ضمانت می شود شیرهای گازی سوگاتی به صورت ربع گرد جهت قطع و وصل به صورت سریع ساخته شده است که در سایزهای مختلف از 2/1 اینچ تا 4 اینچ همراه با قیمت مناسب به بازار عرضه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *