عمومی

 خرید لوله گاز در تهران

خرید لوله گازی در تهران

 استفاده از گاز شهری در زمستان و اواخر فصل پاییز به صورت چشمگیری افزایش می یابد. خرید لوله گاز از مواردی است که در زمان لوله کشی حائز اهمیت است، که اگر کمی نسبت به آن کم توجه باشیم می تواند خطرات و خسارات زیادی را به بار بیاورد. انتخاب لوله گازی مناسب و چگونگی طراحی اصولی سیستم لوله کشی، یکی از کارهایی است که در ابتدای کار لوله کشی باید به آن توجه داشت. در این راستا جنس لوله گازی، نصب و ایمنی بودن لوله کشی اهمیت فراوانی دارد.

 

 

با توجه به متنوع بودن لوله های گازی برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول با شرکت فولاد فراز فروزان 02166399437 تماس بگیرید. و یا به شماره واتس اپ 09024111930 پیام ارسال نمایید.

 

 

 خرید لوله گاز در تهران

خرید لوله گاز در تهران

 

جنس انوع لوله های گازی

 

خطوط لوله گاز از دسته لوله های فلزی هستند و می توانند با فلزات مختلف ساخته شوند. البته در کنار تولید لوله های گاز فلزی، لوله های پلی اتیلن و پلاستیک نیز تولید می شود که در سیستم لوله گاز کاربردهای متفاوتی دارند. بهترین و بادوام ترین مواد لوله گاز فولاد ضد زنگ است.

لوله گاز بر حسب نوع به دو نوع کلی فلزی و غیر فلزی تقسیم می شود. نوع غیر فلزی آن معمولا پلیمری و از پلی اتیلن ساخته شده است. اما نوع فولادی آن به دو دسته آهنی و غیرآهنی تقسیم می شود.

لوله های غیر فلزی اغلب از مس ساخته می شوند. لوله مسی مقاومت محدودی در برابر گازهای مختلف دارد و می تواند در اطراف گازهای مختلف واکنش نشان داده و خورده شود. این باعث می شود که این لوله نسبت به سایر لوله های فولادی کمتر مفید باشد.

 

لوله های گازی را می توان از لحاظ جنس به چهار دسته تقسیم کرد:

  • برنج (CSST): بیشترین استفاده از این لوله در ساختمان سازی و اتصالات  است.

  • پلی‌اتیلن (PE): در شبکه گاز رسانی شهری مورد استفاده قرار گرفته است.

  • فولاد  (ASTM-B280) (SA B36 -10-1959)

  •  مس (ASTM B86-1962)

 

لوله گازی توکار و روکار

 

از لوله‌های توکار گازی برای انتقال گاز در فواصل طولانی، مانند انتقال گاز از یک پالایشگاه به پالایشگاه دیگر یا از یک شهر به شهر دیگر کاربرد دارد. دلیل این امر مقاومت و دوام بالای این لوله ها در برابر خوردگی، ضربه های ناگهانی، ساییدگی و سایر آسیب ها می باشد و آنها را برای استفاده در تمامی شرایط آب و هوایی و محیطی مناسب می سازد.

از لوله‌های گازی روکار برای ساختمان‌سازی و انشعاب گازی استفاده می‌شود. این لوله‌ها نسبت به لوله‌های توکار، آسیب‌پذیری بیشتری دارند. همچنین از این لوله ها برای شرایطی مثل حمام و استخر که رطوبت زیادی دارد نباید مورد استفاده قرار گیرد.

میتوان برای مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی از یک پوشش ضد زنگ و رنگ کردن استفاده کرد.

قیمت خطوط لوله گاز از نوع توکار کمتر از روکار بوده و طبق استانداردی که در تولید این لوله ها استفاده می شود، نباید در فواصل طولانی از آنها استفاده کرد.

 

خرید لوله گازی در تهران

خرید لوله گازی در تهران

 

اصلی ترین کاربرد لوله گازی چیست؟

 

  • نام این لوله گواهی کاربرد آن است که برای انتقال گاز مایع  و در هر سازه ای که به تاسیسات گازی نیاز داشته باشد، مانند انواع کارخانه ها، سوله های صنعتی، پالایشگاه نفتی، ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

  • این نوع محصول در کارخانجات و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

  • به دلیل ضخامت لوله فولادی، از آن برای انتقال نفت و گاز نیز استفاده می شود.

  • این لوله ها کاربرد صنعتی دارند و برای ساخت تاسیسات و تجهیزات صنعتی برای ایمنی جاده ها و ساخت مزارع و همچنین برای ساخت پل های فلزی استفاده می شوند.

  • از جمله کاربردهای لوله درز مستقیم برای آزمایش گاز در ساختمان ها می توان به استفاده از آن برای ساخت تکیه گاه قالب ها و ستون های بتنی نیز اشاره کرد.

 

خرید لوله گازی

خرید لوله گازی

 

تفاوت لوله گازی درزدار و بدون درز

 

  • برای ساخت لوله های جوشی یا درزدار از ورق یا تسمه فولادی استفاده می شود.

  • لوله‌ بدون درز، تولید شده از شمش فولاد است. هیچ درز جوشی در سطح این لوله مشاهده نمی شود.

  • لوله‌ درزدار، به دلیل وجود درز جوش، تحمل فشار کمتری دارد و از آن برای انتقال خطوط آب با فشار معمولی استفاده می‌شود.

  • لوله‌ بدون درز در شرایط فشاری بالاتر کاربرد دارد.

  • این دو نوع لوله از نظر قیمت نیز تفاوت دارند که روش تولید آن بی تاثیر نیست.

  • لوله‌ بدون درز، گران‌ قیمت تراز نوع درزدار می باشند.

  • لوله های بدون درز بیشتر برای انتقال گاز در محیط های صنعتی مناسب هستند.

  • روش‌های جوشکاری مورد استفاده در تولید لوله درزدار، می‌تواند جوشکاری زیرپودری، القایی و مقاومتی باشد.

  • از لوله بدون درز یا لوله مانیسمان در مواردی که ازدارای حساسیت بالاتری است، مانند انتقال سیالات تحت فشار بالا، مورد استفاده قرار می گیرد.

  • لوله گاز درزدار از خم کردن ورق یا تسمه فولادی و جوش دادن آنها در دو سر تولید می شود.

  • جنس لوله های توکار از لوله بدون درز مانیسمان و یا لوله API است.

 

لوله های گازی استاندارد

 

 

  • لوله ها بر اساس استاندارد های مشخص که در همه کشور ها تعریف شده است تولید می شوند و تولید کنندگان بر آن اساس تولید را ادامه می دهند. این استاندارد ها بر اساس وزن، کاربرد، جنس و … ایجاد شده اند. مانند:

  • استاندارد تولید مقاطع فولادی در ایران ISIRI  ، IGS ، ISP

  • استاندارد تولید مقاطع فولادی در کشور آمریکا ، API ، ASTM

  • همچنین در کشورهایی مثل آلمان، بریتانیا و ژاپن استاندارد  DSI ، BIN ، JIS مورد نظر قرار گرفته است.

 

لوله گازی سپاهان

 

میتوان با جرات گفت لوله گازی سپاهان در صنعت گازرسانی بسیار پر کاربرد می باشد. این لوله در در بازارهای مختلف داخلی و خارجی بسیار پرفروش هستند. همچنین این لوله در انواع روکار و توکار و سایز 2/1 تا 6 اینچ تولید میشود.

لوله های گازی سپاهان یکی از با کیفیت ترین لوله هایی است که در صنایع گاز رسانی و همچنین در انواع پروژه ها اعم از ساختمانی و صنعتی مصارف زیادی دارد.

این لوله در سایز  8 اینچ ، 6 اینچ ، 5 اینچ ، 4 اینچ ، 3 اینچ ، 2 اینچ ، 1 اینچ ، 1/2 2  ، 1/4 1 ، 1/2 1 ، 1/2 ، 3/4 در این سایت موجود می باشد.

 

لوله گازی سپنتا

 

این لوله گازی از پر طرفدارترین لوله های گازی و در نوع معمولی و API تولید می شود. این لوله گازی به دلیل استحکام بالا در پروژه های گازرسانی منازل و کارخانه ها استفاده می شود. از ویژگی های این لوله های گازی مقاومت بالا در برابر ترکیبات شیمیایی گاز است. همچنین این لوله ها ایمنی و دوام بالایی در برابر آتش سوزی ساختمان ها، فشار و خوردگی از خود دارد.

لوله‌ مانیسمان، در اصل، نوعی از لوله‌های بدون درز است که ویژگی و مزایای زیادی دارد. مهم‌ترین وجه تمایز این نوع لوله‌ها، بدون درز بودن آنهاست. در برخی لوله‌های درزدار، محل جوش به مرور زمان دچار ترک خوردگی می‌شود؛ به همین دلیل، لوله‌های بدون درز، محکم‌ تر از لوله‌های درزدار هستند.

 این لوله گازی در سایز  5 اینچ ، 4 اینچ ، 3 اینچ ، 2 اینچ ، 1 اینچ ، 1/2 2  ، 1/4 1 ، 1/2 1 ، 1/2 ، 3/4  در سایت قابل مشاهده است.

 

 تفاوت لوله بدون درز یا مانیسمان و API چیست؟

 

لوله API

لوله API

 

قیمت لوله گازی بر چه اساسی تعیین می شود؟

 

 نوع لوله گازی مورد نیاز شما به نوع کاربرد بستگی دارد. برای مصارف مسکونی و تجاری، لوله‌های پلاستیکی یا مسی معمولاً کافی هستند. برای خطوط اصلی گاز و کاربردهای پرفشار، لوله‌های فولادی یا چدنی مورد نیاز است. اندازه لوله نیز با توجه به حجم گاز انتقالی و فشار آن انتخاب می شود. هزینه لوله‌های گازی بسته به نوع material، اندازه و برند آنها متفاوت است.

اساساً تمام شبکه های خطوط لوله گاز 6 متر طول دارند. علاوه بر این، جنس و نوع خط گاز در تعیین هزینه لوله گازرسانی موثر است. برای توضیحات بیشتر و اطلاع از قیمت ها با شرکت فولاد فراز فروزان به شماره 02166399437 تماس حاصل فرمایید. یا به شماره واتس اپ  فولاد فراز فروزان 09024111930 پیام ارسال نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *